Duurzaam

Klepper & Klepper eerste dropmerk van Nederland met B-Corp certificering

Bedrijf voldoet aan strenge sociaal-maatschappelijke criteria op het gebied van milieu-impact, transparantie en corporate governance

Klepper & Klepper

De Rijp,
Klepper & Klepper mag zich B-Corp noemen! Daarmee sluiten de makers van De Beste Drop Ooit zich aan bij deze wereldwijde beweging die zich inzet voor een eerlijke, inclusieve en circulaire economie. Naast namen als Tony Chocolonely, Dopper en Triodos Bank is Klepper & Klepper het eerste dropmerk van Nederland dat deze mijlpaal weet te bereiken. Huub Klepper, eigenaar bij Klepper & Klepper, is uitermate trots op deze erkenning, maar ziet het vooral als aanmoediging om op deze weg door te gaan: “Dit is nog maar het begin.”

With Great ‘Drop’ Comes Great Responsibility

B-Corp staat voor ‘Benefit Corporation’. Om een B-Corp organisatie te worden, moet je voldoen aan strenge sociaal-maatschappelijke criteria op het gebied van milieu-impact, transparantie en corporate governance. Bij Klepper & Klepper is deze toewijding tastbaar in alle lagen van het bedrijf en in elk aspect van de bedrijfsvoering.

Huub Klepper: “Wij hebben er ooit voor gekozen om onze drop De Beste Drop Ooit te noemen. Omdat onze drop niet alleen ontzettend lekker is, maar ook omdat er geen gluten en dierlijke gelatine in zitten. Vanaf het begin, zou je kunnen zeggen, zijn we al inclusief en diervriendelijk en hebben we dat benadrukt in onze communicatie. In de loop der tijd zijn we dat steeds breder gaan trekken. Door ons steeds af te vragen hoe we met ons product, maar ook met onze verpakking en berijfsvoering een positieve impact op de wereld kunnen hebben. En dat wordt nu beloond.”

Eerlijkheid en Duurzaamheid Verankerd in Elk Dropje

Klepper & Klepper onderscheidt zich door eerlijke en duurzame ingrediënten te gebruiken. Van biologische laurierolie tot plasticvrije en composteerbare verpakkingen: het bedrijf probeert de ecologische voetafdruk tot een minimum te beperken. En door geen gebruik te maken van dierlijke gelatine, zijn alle smaken vegan, behalve de vegetarische honingvariant.

De certificering als B-Corp erkent deze toewijding aan het minimaliseren van de impact op het milieu en het streven naar een transparante en duurzame bedrijfsvoering. Huub Klepper: “We zijn enorm trots dat onze missie door B-Corp erkend wordt. Maar het is nog maar het begin. Wij zien het vooral als aanmoediging.”

Drop Met Toekomst: Elke Drie Jaar Opnieuw

Een B-Corp-certificering is niet alleen een mijlpaal, maar ook een sturend instrument om impact te vergroten. B-Corp organisaties moeten zich immers elke drie jaar opnieuw laten certificeren om een B-Corp te kunnen blijven. Klepper & Klepper zijn dan ook vastbesloten om nieuwe stappen te maken. Huub Klepper: “Wij zijn constant bezig om na te denken hoe wij onze impact kunnen vergroten. Dat doen we niet alleen, maar ook samen met onze fans. Door hen actief betrekken bij ons streven om de toekomst duurzamer en eerlijker te maken. Dat doen we via social media, maar ook op de markt, waar we nog steeds wekelijks onze drop verkopen.”

Als trotse B-Corp gecertificeerde dropmakers, belooft Klepper & Klepper een toekomst vol duurzaamheid en sociale impact. Het bedrijf is vastberaden om te groeien met een focus op eerlijke ingrediënten, milieuvriendelijke verpakkingen en een voortdurende missie om de wereld te verbeteren.

Nu op WijBusinessNieuws